Habeet 2 - Iraki fűszeres bárányragu
2015. szeptember 16. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Habeet 2 - Iraki fűszeres bárányragu

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy az evezős hajó mezopotámiai találmány, nézzük meg, hogyan készül a habeet más változatban.

A hozzávalókban van egy kis változás. A fokhagymát a felére csökkentjük, és elhagyjuk a malátaecetet és a borsot, helyettük kurkumát és baharatot használunk.

habeet21.jpg

Hozzávalók 6 személyre:

1,5 kg csontos báránylapocka 6 darabra vágva

1 noomi

3 gerezd fokhagyma aprítva

1 teáskanál kurkuma

1 evőkanál baharat

1 adag timman

habeet2.jpg

A húst ugyanúgy hideg vízben, hogy ellepje felraktam főni, hozzáadtam a hústűvel kétszer átszúrt noomi-t, majd lehaboztam. Mikor ezzel kész voltam, hozzáadtam a teáskanál sót, a fokhagymát, a kurkumát és baharatot és 3 órán keresztül lassú tűzön pároltam.

habeet22.jpg

Amikor elkészült, timman-nal tálaltam

 A habeet-nak ez a változata is igen finom, ízletes étel, de nem annyira különleges, úgyhogy nem kerül fel Gasztrobakancslistánkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr507784394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása