Huevos rancheros (Mexikói farmtojás újratöltve)
2013. november 26. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Huevos rancheros (Mexikói farmtojás újratöltve)

Először a Két pasi - meg egy kicsi című sorozatot nézve fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy meg kellene kóstolni. Utánanéztem a neten és elvesztem a variációk között, hiszen ez kábé hasonló étel, mint nálunk a lecsó, hogy nem készítik két házban ugyanúgy? Hol? Hát Mexikóban. Meg az Egyesült Államok déli részén. Meg az egész világon. A sok receptben reménytelenül elveszve próbáltam megtalálni valahol az alapreceptet, de ez elég nehéz. Elkészítettem egy verziót, de nem voltam vele megelégedve. 

Nemrég szereztem be Diana Kennedy The Essential Cuisines of Mexico című alapművét.

http://www.amazon.co.uk/Essential-Cuisines-Mexico-Revised-Throughout/dp/030758772X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1385471511&sr=8-1&keywords=diana+kennedy

Diana Kennedy a mexikói konyha Julia Child-ja, akinek ez mond valamit.

Szóval az ő könyvének receptjét vettem alapul, ehhez a nagyszerű reggelihez. Három hozzávaló nélkül nincs huevos rancheros:

tojás

tortilla

salsa ranchera

 

P1120881a.JPG

Hozzávalók két személyre:

4 kukorica vagy búza tortilla

1 doboz konzerv paradicsom felaprítva, vagy eleve darabolt

4 tojás

Salsa ranchera-hoz:

1 doboz konzerv paradicsom felaprítva, vagy eleve darabolt

1 nagy vöröshagyma felaprítva

3 evőkanál növényi olaj (javasolt: kukorica)

1 gerezd fokhagyma aprítva

Chili paprika (én chipotle-t, azaz füstölt jalapeno-t használtam, de bármilyen chili megfelelő)

(Én még raktam bele egy csíkokra vágott kaliforniai paprikát is, mert szoktak, de nem része az alapreceptnek.)

Plusz a tetejére jöhet 10 dkg reszelt cheddar sajt

 

P1120871a.JPG

 

P1120870a.JPG

Két evőkanál olajon üvegesre pároljuk a hagymát és a fokhagymát.

 

P1120873a.JPG

Hozzáadjuk a paradicsomot, (jelen esetben a kaliforniai paprikát is), sózzuk, borsozzuk és öt percig kis lángon főzzük. 

 

P1120874a.JPG

Közben egy palacsintasütőbe (ajánlatos teflont használni) beleöntjük a megmaradt olajat, felforrósítjuk és a négy tortilla mindkét oldalát kicsit megpirítjuk, majd törlőpapírra tesszük, hogy a felesleges olajat felszívja.

 

P1120875a.JPG

P1120876a.JPG

A visszamaradt olajon a négy tojásból tükörtojást sütünk. Minden tortilla-ra ráteszünk egy tükörtojást...

 

P1120878a.JPG

Salsa ranchera-t halmozunk rá...

 

P1120879a.JPG

Megszórjuk a reszelt cheddar-ral és berakjuk grill alá, egész addig, míg a sajt meg nem barnul egy kicsit a tetején.

 

P1120880a.JPG

Értékelés: 5/5

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr275657719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása