23. Török citromsherbet
2015. június 05. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

23. Török citromsherbet

Miután megtudtuk Kultúrbakancslistánkról, hogy a szövetet a mai Törökország területén találták fel, kóstoljunk meg egy igazi nyári hűsítő desszertet.

A citromsörbet avagy ahogy gyerekkorunkban ismertük a vizes citromfagylalt eredete a homályba vész. A neve perzsa eredetű, tehát valószínűleg azoknak van igaza, akik az 1001 éjszaka világa felől indulnak.

Vannak, akik Néro római császárt tartják a feltalálójának, aki állítólag jól futó szolgákat küldött a hegyekbe hóért, amelyet mézzel és borral kevertek, majd desszertként tálalták.

A sörbet név már a török sherbet-ből került Európába, Sziciliába, ahol az Etna szolgáltatta a jeget.

Egyesek számára - közéjük tartozom én is - a citromsörbet a létező legjobb frissítő egy forró nyári napon. 

A XIX. századi szakácsfenomén Auguste Escoffier az ízlelőbimbók tisztítására ajánlotta a sós fogások között.

Ez véleményem szerintem elég degradáló.

sherbet.jpg

A sherbet elkészítése pofonegyszerű, még fagylaltgép sem kell hozzá. A receptet el sem lehet felejteni, - a gyakori - mindenből egy cup (csésze) metódust követjük. Egyszerűbben: mindenből ugyanannyi kell bele.

Hozzávalaók:

1 csésze (cup, 2,5 dl) cukor

1 csésze (cup, 2,5 dl) víz

1 csésze (cup, 2,5 dl) frissen facsart citromlé

ha sikerül biocitromot vennünk akkor a héjából reszelhetünk bele.

Egy edénybe feltettem villanytűzhelyen 3-as fokozaton a cukrot és a vizet forrni. Kevergettem. Amikor felforrt, levettem a tűzről és hagytam hülni. Amikor már nem volt meleg, hozzáöntöttem a citromlevet és jól elkavartam. (Ilyenkor reszelhetünk bele citromhéjat is)

Egy lapos tepsiszerű edénybe öntöttem. Olyan edényt választottam, amiben 1,5-2 centinél nem állt vastagabban a sherbet. Beraktam a fagyasztóba. Fél óránként kivettem és egy villával habosítottam rajta. 3 óra elteltével tálalható volt.

A kész sherbetet a kifacsart citromok héjába szedtem.

A citromsherbet mindenképp felkerül a Gasztrobakancslistánkra. Számomra a hűsítő desszertek királya. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr947516902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása