Mumbar - Iraki báránykolbász
2015. október 04. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Mumbar - Iraki báránykolbász

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy a kenőzsírt az ókori Mezopotámiában találták fel, nézzük meg, hogyan készül az arrafelé népszerű báránykolbász, a mumbar.

A mumbar igazi iraki fejlesztésű recept, főleg télen fogyasztják, amikor a zöldségek viszonylag nehezebben hozzáférhetők.

mumbar.jpg

A kolbászhoz 6 személyre:

1 kg darált bárányhús, kevés zsírral

3 aprított fokhagymagerezd.

1 kis hagyma aprítva

3 evőkanál aprított petrezselyemzöld

60 g (1/4 csésze/cup) sűrített paradicsom

100 g (1/2 csésze/cup) hosszúszemű rizs

1 teáskanál Baharat

só, frissen őrölt bors

Az elkészítéshez:

75 dkg bárányborda

1 noomi (szárított lime)

só, frissen őrölt bors

Kb. 1 méter vékonybél

A kolbász hozzávalóit egy nagy tálban jól összedolgoztam, és töltésig a hűtőbe tettem. 

A báránybordát feldaraboltam a csontok mentén, és hideg vízzel feltettem főni, amikor kellett lehaboztam.

Amikor már nem keletkezett több hab, hozzáadtam a hústűvel kétszer átszúrt noomi-t, sóztam, borsoztam, lefedtem, és fél óráig hagytam villanytűzhelyen kettes fokozaton főni.

A vékonybelet folyó csapvíz alatt keresztülmostam és egy nagy tölcsér szárára húztam, mivel ilyen kis mennyiséget nem nagyon lehet kolbásztöltővel tölteni.

A tölteléket a tölcsérbe raktam és egy fakanál nyelével a vékonybélbe tömködtem, de előtte elkötöttem a végét.

Amennyire tudtam, kézzel jól elegyengettem a bélben a tölteléket, a másik végét is elkötöttem.

A kolbászokat beletettem a báránybordák mellé, lefedtem és folyamatosan figyelve, hogy a víz ellepje a kolbászokat, főztem 1,5 óráig. Ezután kiszedtem, kóstoltam.

Értékelés: Kellemetlen mellékízű, alulfűszerezett. Nagyon nem ízlett. Köze nincs a Gasztrobakancslistához.  

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr437889538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása