Khouzi ala timman - iraki báránycsülkök rizzsel
2015. szeptember 22. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Khouzi ala timman - iraki báránycsülkök rizzsel

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy az első csatornákat a mai Irak területén építették, nézzük meg, hogy készül egy bagdadi specialitás.

A khouzi ala timman egy igazi bagdadi specialitás. A következő recept a hagyományos ünnepi khouzi (egész bárány rizzsel töltve) éttermi változata. Az elkészítési módja egyes tájegységenként változik. Nem fogunk bárányt tölteni, de a kész ételünk a khouzi ízvilágát tükrözi.

khouzi3.jpg

Hozzávalók 6 személyre:

6 báránycsülök

1 noomi (szárított lime)

60 ml (1/4 csésze/cup) olaj

1 nagy hagyma apróra aprítva

1 teáskanál baharat

1/2 teáskanál kurkuma

500 gr hámozott, darabolt paradicsom (vagy 2 konzervparadicsom)

2 teáskanál só

2 teáskanál frissen őrölt bors

tálaláshoz

Timman vagy Timman Z'affaran

khouzi1.jpg

A húst megmostam, majd annyi vízzel, hogy éppen ellepje, felraktam lassan főni.

habeet2.jpg

Hozzáadtam a hústűvel kétszer átszúrt noomi-t. Mikor lassan felforrt, mint a húslevest lehaboztam.

Egy serpenyőben az olajon üvegesre pároltam a hagymát. Beleszórtam a baharatot és a kurkumát és további egy percig pároltam. Hozzáadtam a paradicsomot, sót, borsot.

khouzi2.jpg

Amikor a húsnak már nem volt több habja, és csöndesen, gyöngyözően főtt, hozzáadtam a paradicsomos keveréket. Lefedtem és 1,5 óráig 2-es fokozaton pároltam. 

Amikor a hús megfőtt, a fedőt félrebillentettem, hogy a paradicsomos szósz sűrűsödjön.

Időközben elkészítettem a Timman-t, amit tányérra szedtem. A rizsre elhelyeztem egy csülköt, majd a paradicsomos lével jól meglocsoltam.

A khouzi ala timman ismét egy finom iraki étel, de ez sem ütötte meg azt a színvonalat, hogy felkerüljön Gasztrobakancslistánkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr207806918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása