Panzanella toscana - toszkán kenyérsaláta
2014. június 11. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Panzanella toscana - toszkán kenyérsaláta

Kultúrbakancslistánk következő pontja Lucius Apuleius Aranyszamár című könyve, amit kb. Kr.u. 160 körül írt:

http://kulturbakancslista.blog.hu/2014/06/11/kr_u_160_lucius_apuleius_aranyszamar

Igen. Szeretnék beszélni róla. Megeszek én tücsköt-bogarat, kígyót-békát, szemet, gyomrot, szóval mindent szeretek egyszer megkóstolni. Egy dolog volt mindig is, amitől viszolyogtam, ez pedig a nedves kenyér. 

Valószínűleg nem vagyok ezzel egyedül a hatmilliárdból, mert a panzanella nevű toszkán kenyérsalátát manapság legtöbb helyen pirított kenyérkockával készítik, gondolom az ilyen finnyás városi népek miatt, mint én vagyok.

Aztán arra gondoltam, hogy egy kis nedves kenyér nem tántoríthat el attól, hogy végigkóstoljam azt a majdnem 15 ezer ételt, amit elhatároztam, meg hát tudvalevő amúgy is, hogy a gasztrobloggerek a világ legbátrabb emberei, úgyhogy elkészítettem a toszkán kenyérsalátát.

 

25 dkg szikkadt 4 napos ciabatta, vagy más nehéz, tömör kenyér

1 lila hagyma

1 kígyóuborka

2 paradicsom

5 friss bazsalikomlevél

olívaolaj

fehérborecet

só, bors

panza.JPG

A hagymát, uborkát, paradicsomot felkockázzuk. Salátástálban jól elkeverünk 2 evőkanál olívaolajat és két evőkanál fehérborecetet, hozzáadjuk a zöldségeket, jól elkeverjük. A kenyérdarabokat sós vízbe nyomkodjuk, hogy megszívják magukat, majd pedig kifacsarjuk belőlük a vizet és apró darabokra tépkedjük és a salátánkhoz adjuk. Újból jól elkeverjük, majd egy órára hűtőbe rakjuk. Tálaláskor még meglocsoljuk egy kis olívaolajjal és bazsalikomlevelekkel díszítjük.

Leküzdöttem a démonaimat, megkóstoltam. Ízletes saláta, de a gasztrobakancslistánkra nem kerül föl. 

Így még 985 hely van szabadon.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr666295614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása