Ír burgonyás almatorta - Potato Apple Cake
2015. szeptember 16. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Ír burgonyás almatorta - Potato Apple Cake

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy a teremtés feltételezett idejét az ír James Ussher érsek számolta ki, nézzük meg, hogyan készül egy jellegzetes ír sütemény. 

A burgonyás almatorta klasszikus ételnek számít halloweenkor, mindenszentek előestéjén. A halloween keresztény, kelta és római tradíciók ötvözete.

apple2.jpg

Gyökerei a samhain nevű ősi kelta ünnepre nyúlnak vissza, amelyet minden évben október végén tartottak. Kr.u. 43-ra a Római Birodalom leigázta a kelták lakta vidékek java részét, és a római pamona, amelynek jelképe egy alma volt, összeolvadt a kelta samhain ünnepséggel.

Mindenszentek estéjén tilos volt alkoholt fogyasztani, a hagyományos menü pedig hús nélküli, főleg burgonyából készült ételekből állt errefelé. A burgonyás almatorta hamar az ünnep kedvelt csemegéje lett.

A burgonyás almatorta édes--sós ízű, legjobb forrón tálalva, vajjal meglocsolva, gőzölgő erős fekete teával.

aplle1.jpg

Hozzávalók:

1/2 kg burgonya a héjában megfőzve

1/4 teáskanál só

2 evőkanál olvasztott vaj

1 csésze/cup liszt

3 granny smith (vagy más savanykás) alma

vajforgácsok

porcukor

A héjában főtt burgonyát meghámoztam és pürévé törtem, belekevertem a sót és az olvasztott vajat, majd belekevertem a lisztet és tésztává gyúrtam.

A tésztából pizza nagyságú korongot nyújtottam, és négy cikkelyre vágtam.

Meghámoztam az almákat, eltávolítottam a magházat és ezt is vékony cikkekre szeleteltem.

Két tésztacikkre rátettem az almaszeleteket és befedtem a maradék két cikkel. A széleit nagyon óvatósan összenyomkodtam.

Egy nagy serpenyőt zsiradék nélkül felhevítettem és a tortákat mindkét oldalán 10 percig sütöttem. Amikor kész volt megszórtam forrón vajforgácsokkal és meghintettem porcukorral.

A burgonyás almatorta igazán nem rossz, de azért sajnálom szegény íreket, hogy ez náluk az egyik legízletesebb édesség. Nem Gasztrobakancslistás. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr497784492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása