Timman z'affaran - Iraki sáfrányos rizs
2015. augusztus 26. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Timman z'affaran - Iraki sáfrányos rizs

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy a faekét az ókori Mezopotámiában, a mai Irak területén találták fel, nézzük meg, hogy készül a jellegzetes és autentikus iraki sáfrányos rizs.

timman.jpg

A sáfrányos rizset gyakran köretként is fogyasztják, de önmagában is teljes értékű étel.

Hozzávalók 5-6 személyre:

400 gr (2 csésze/cup) basmati rizs

1/2 teáskanál sáfrány

2 evőkanál rózsavíz

1/3 csésze/cup ghee (derített vaj) vagy olaj

40 gr (1/3 csésze/cup) hámozott, felezett mandula

1 hagyma apróra aprítva

25 dkg darált bárányhús

1/2 teáskanál Baharat

1/2 teáskanál só

30 gr (1/4 csésze/cup) arany mazsola

7,5 dl (3 csésze/cup) csirke alaplé

A rizst szitába öntöttem, és addig mostam víz alatt, amíg a víz nem lett tiszta. Annyi hideg vízzel, ami ellepi felöntöttem, lefedtem és fél órát állni hagytam.

A sáfrányt egy kis edényben összekevertem a rózsavízzel. Ezt is állni hagytam.

A ghee felét felforrósítottam és aranybarnára pirítottam benne a mandulát. Szűrővel kiszedtem a mandulát és a mandulás ghee-be beleszórtam a hagymát, és kis lángon üvegesre pároltam.

Most 4-esre vettem fel a villanytűzhelyt és hozzáadtam a darálthúst, egész addig míg morzsákra esett szét és teljesen elpárolgott a leve.

Hozzáadtam a Baharatot és még egy percig pirítottam, majd levettem a tűzről, lefedtem és ezt is félretettem.

A rizsről leöntöttem a vizet és amennyire lehetséges lecsöpögtettem.

Egy újabb mély edényben felmelegítettem a ghee másik felét. Hozzáadtam két teáskanálnyit a sáfrányos-rózsavizes keverékből, ráöntöttem a csirke alaplvet és felforraltam. Belekevertem a rriszt, majd újból felforraltam és visszavettem legkisebb fokozatra és így fél órát pároltam.

30 perc elteltével hozzáadtam a húsos keveréket és lefedve további öt percig pároltam, majd a tűzről lehúzva még öt percet kapott, hogy minél kevesebb nedvesség maradjon rajta.

Tálaláskor megszórtam a mandulával és a maradék sáfrányos-rózsavizes keverékkel.

A timman z'affaran sok munkával járt, nem érte meg a fáradtságot. Nem Gasztrobakancslistás étel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr77735642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása