Besara - Egyiptomi lóbabpüré
2015. szeptember 21. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Besara - Egyiptomi lóbabpüré

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy először az egyiptomiak gondolták azt, hogy a Földünk lapos, nézzük meg, hogy készül az egyiptomi babpüré, a besara.

besara2.jpg

Az egyiptomiak egyik alapvető étkezési alapanyaga a lóbab. Nem is olyan rég még arról írtam, hogy Magyarországon nem beszerezhető, de azóta már több helyen is árulják.

Ehhez a recepthez a nagy méretűre van szükség, mivel a babot ki kell fejteni a héjából, és ez könnyebb 50 db nagy babnál, mint 100 kicsinél. Egy biztos, így is, úgy is elég babra munka, ezért ha tehetjük, vegyünk felezett szárított lóbabot.

Ha sikerül ilyet szereznünk, azt 24 órára kell hideg vízbe áztatni, de ha csak héjával együtt tudunk venni, akkor 48 óra az áztatási idő.

A héjas lóbabot 48 óra után viszonylag könnyű a héjából két ujjunk segítségével kinyomni. Ezt tegyük is meg.

Lóbab főzéséhez soha ne használjunk alumínium edényt, mert elszínezi.

(Figyelem előkészítést igényel!)

Hozzávalók 6 személyre:

500 gr szárított lóbab (3 csésze/cup)

3 teáskanál szárított menta

Só, bors

Tálaláshoz:

pirított hagyma

olívaolaj

aprított vöröshagyma

citromgerezdek 

pita

Szóval áztassuk be 48 órára a babot, és 2-3-szor cseréljünk alatta vizet. 

Miután ezzel végeztem, kinyomkodtam a babokat a héjukból. 1,25 liter (5 csésze/cup) vízzel feltettem villanytűzhelyen - kettes fokozaton - főni. Fedő alatt másfél órát főztem.

besara.jpg

Ezt követően mixerrel pürésítettem, de szitán is átnyomkodhattam volna. Visszaöntöttem az edénybe, beleszórtam és jól elkevertem a mentát, sóztam, borsoztam. Amikor elkezdtek buborékok képződni, levettem a tűzről.

Forrón, kis mély tálkákban tálaltam, a tetejét megszórtam pirított hagymával, olívaolajat csepegtettem rá, meg aprított hagymát is tettem a tetejére, és citromgerezdet kínáltam hozzá. Pitával mártogatva autentikus.

A besara ízre körülbelül olyan mint a sárgaborsó főzelék, attól többet nem tud. Nem kerül fel a Gasztrobakancslistánkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr187805998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása