Semit - egyiptomi szezámmagos karika
2015. október 01. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Semit - egyiptomi szezámmagos karika

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy a szélenergiát először az egyiptomiak használtak, nézzük meg, hogy készül az egyiptomi, ínycsiklandóan kinéző szezámmagos kenyér, a semit.

semit.jpg

Hozzávalók 18 darabhoz:

2 teáskanál porélesztő

600 g (4 csésze, cup) liszt

125 ml felforralt, majd kézmelegre visszahűtött tej

1 teáskanál só

2 teáskanál cukor

2 teáskanál olívaolaj

1 tojás felverve

szezámmag

Az élesztőt 60 ml (1/4 csésze/cup) meleg vízbe elkevertem. 450 g (3 csésze/cup) lisztet egy tálba szitáltam. A kézmeleg tejet és 125 ml (1/2 csésze/cup) meleg vizet, a sót és a cukrot elkevertem az élesztővel és a lisztbe készített mélyedésbe öntöttem. 10 percet vártam, míg az élesztő jól felfutott.

Ezt követően gép dagasztóvillájával 5 percig dagasztottam (kézzel 10 perc), és lassan hozzáadtam az olajat.

Lisztezett felületre borítottam és további 10 percig gyúrtam, hozzá-hozzáadva a maradék lisztből.

Egy véknyan kiolajozott tálba tettem a gömb alakúra formált tésztát, lefedtem és 30 percig, meleg, huzatmentes helyen kelni hagytam, amíg duplájára nem nőtt.

Ezután jól a munkalaphoz vágtam, és kisebb tojás nagyságú darabokra tépkedtem.

Minden darabot kb. 1 cm átmérőjű és 20 cm hosszú kígyóvá formáztam, a végeit gyűrűvé hajtottam, összenyomkodtam, majd a felvert tojással megkentem, és szezámmaggal megszórtam és a kiolajozott sütőlapra raktam, lefedtem tiszta konyharuhával és újabb 30 percet kelni hagytam.

A sütőt 220 fokra előmelegítettem, és egy kis edénybe forró vizet tettem a sütőtérbe.

Miután letelt a fél óra a sütőlapot a sütő középső polcára helyeztem és 15 percig sütöttem.

Kivétel után vízzel spriccoltam őket és hagytam kihűlni.

semit2.jpg

Nem így kellene kinéznie (valószínűleg nem kelt meg eléggé sütés előtt)

Következtetés: Nem lett szép, de ráadásul annyira finom sem. Aki nálam ügyesebb formázásban, annak bátran ajánlom, mert ügyesebben elkészítve szép látványt nyújtanak a szezámos karikák.

A recept forrása: Tess Mallos: The complete Middle Eastern cookbook

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr597871098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása