Nasi goreng - autentikus indonéz utcai kaja
2015. augusztus 24. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Nasi goreng - autentikus indonéz utcai kaja

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy az első maihoz hasonló fejszét Indonéziában találták meg, nézzük meg, hogy készül Indonézia első számú utcai kajája, a nasi goreng.

A nasi goreng annyit tesz: sült rízs.

nasi3.jpg

A nasi goreng a holland konyhában is fő fogássá vált. Állítólag Holland Kelet-India idejében - amikor a két ország rendszeres kereskedelmet folytatott - a hollandok átvették eztbaz ételt, de olyan fűszerekkel ízesítették, melyek jobban megfeleltek ízlésüknek.

Hozzávalók:

3 tojás

5 evőkanál olívaolaj

2 hagyma aprítva

2 fokhagyma aprítva

1/2 teáskanál rákpaszta (opcionális)

25 dkg garnéla

50 dkg sertés karaj vagy hátszín vékonyra szeletelve

74 dkg (4 csésze/cup) főtt rizs

6 zöldhagyma vékonyra szeletelve

2 evőkanál light szójaszósz

3 evőkanál pirított hagyma

1 kígyóuborka, hámozva és vékonyra szeletelve

só, bors

nasi1.jpg

Wokban felforrósítottam 3 evőkanál olajat, majd beleütöttem a tojást, sóztam, borsoztam és a bő olajon rántottához hasonlóan megsütöttem.

nasi2.jpg

A hagymát, fokhagymát és a rákpasztát aprítógépben kevés vízzel pürévé dolgoztam, hozzáadtam a rántottaszerű tojáshoz, csak annyi ideig, amíg a fokhagyma aromája meg nem csapta az orromat. Most hozzákevertem a garnélát és a húst, és átsütöttem őket. Amikor ez készen volt, újabb két evőkanál olajat adtam hozzá, majd belekevertem a rizst, hogy átforrósodjon. 

Már csak a szójaszószt kellett hozzáadnom és forrón tálalnom uborkaszeletekkel és pirított hagymával, hogy készen legyen az autentikus nasi goreng.

Az elvárásaim nagyok voltak, amit nem sikerült beváltania a nasi gorengnek, így nem kerül fel a Gasztrobakancslistánkra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr97731042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása