26. Dijaj ala timman - iraki olajos magvakkal töltött csirke
2015. augusztus 27. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

26. Dijaj ala timman - iraki olajos magvakkal töltött csirke

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy szellemekben először az ókori Mezopotámiában hittek, kóstoljunk meg végre egy igazán finom iraki ételt.

dijajala3.jpg

Hozzávalók 6 személyre:

1 csirke kb. 1,7 kg

só, bors

1/4 csésze/cup derített vaj

1,25 dl (1/2 csésze/cup) csirke alaplé vagy víz

A rizses töltelékhez:

100 gr (1/2 csésze/cup) basmati rizs

1/3 csésze/cup derített vaj

1 kis hagyma apróra aprítva

40 gr (1/4 csésze/cup) fenyőmag

30 gr (1/4 csésze/cup) aprított dió

30 gr (1/4 csésze/cup) aranymazsola

1/2 teáskanál baharat

só, bors

dijajala.jpg

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

A rizst megmostam egy szitában, amíg a lefolyó víz nem lett teljesen tiszta, majd lecsepegtettem és félretettem.

A derített vajat felforrósítottam, és rajta üvegesre pároltam a hagymát. Rászórtam az olajos magvakat és a rizst és gyakori kevergetések mellett 5 percig pirítottam. Hozzáadtam a baharatot és az aranymazsolát, 2,5 dl (1 csésze/cup) vizet, lefedtem és 2-es fokozaton 10 percig pároltam, míg a vizet teljesen be nem szívta.

dijajala2.jpg

Levettem a tűzről és hagytam kihülni.

A csirkét szárazra töröltem, majd sóval borssal bedörzsöltem.

A belsejét megtöltöttem a rizses töltelékkel, lábait összekötöztem.

Elővettem egy tepsit, a felolvasztott derített vajat beleöntöttem, belehelyeztem a csirkét, meglocsoltam a derített vajjal és még aláöntöttem a csirke alaplevet. Betettem a 180 fokos sütőbe és két órát sütöttem, gyakran meglocsolva a levével.

Két óra multán kivettem a sütőből, darbokra vágtam és egy tálon a töltelék köré rendeztem.

Vélemény: Na végre! Egy igazán ízletes iraki étel. Már azt gondoltam, hogy ebből az országból nem fogok olyat találni, ami felfér a Gasztrobakancslistánkra. A pirított rizses olajos magvak nagyon finomak, ahogy a csirke kisülő leve átjárta őket. Érdemes elkészíteni. A dijaj ala timman a 26. a listánkon, még 975 kiadó hely van.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr307738600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása