Timman - iraki rizs
2015. augusztus 27. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Timman - iraki rizs

Miután megtudtuk Kultúrbakancslitánkról, hogy a teremtéstörténetek első nyoma Mezopotámiából származik, nézzük meg, hogyan készül az irakiak legkedveltebb körete a timman.

timman2.jpg

Hozzávalók 5-6 személyre:

40 dkg basmati rizs

1/3 csésze/cup ghee (derített vaj) vagy ugyanennyi olaj

2 evőkanál só

A rizst jól megmostam, majd alaposan lecsöpögtettem.

Olyan edényt használjunk, ami tapadásgátló bevonattal rendelkezik!

A ghee-t felforrósítottam (5-ös fokozat villanytűzhelyen) és hozzáadtam a rizst. Két percig kevergettem, hogy a ghee bevonja a rizsszemeket. Felöntöttem 2 liter meleg vízzel, és megszórtam a sóval. Gyakori kevergetés mellett felforraltam és öt percig főztem, majd szűrővel leöntöttem róla a vizet.

Ugyanebben az edényben újabb evőkanál derített vajat melegítettem, beleszórtam a lecsöpögtetett rizst, majd a tetejét meglocsoltam a maradék ghee-vel.

Szorosan lefedtem, és négyes fokozaton pároltam 10 percig (ez a ropogós réteghez kell), majd levettem 1-esre és továbbra is fedő alatt még 30 percig a tűzön tartottam.

El is készült a hagyományos iraki timman, ami egy nem mindennapos rizsköretnek megfelel, de önálló ételként nekem kevés volt. Nem Gasztrobakancslistás étel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr897737630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása