28. Habeet - Iraki bárányragu
2015. szeptember 12. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

28. Habeet - Iraki bárányragu

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy csodákban először 7000 évvel ezelőtt a mai Irak területén hittek, nézzük meg, hogyan készül az autentikus iraki bárányragu.

Irakban a hús, a bárány. Bár nálunk meglehetősen drága mulatság, érdemes néha birka helyett kipróbálni, persze nem a pörköltbe.

A habeet egy igazán minimalista étel. Ez rögtön látszik a hozzávalók rövid listáján is:

habeet1.jpg

Hozzávalók 6 személyre:

1,5 kg csontos báránylapocka, 6 kb. egyenló darabra vágva

1 noomi (vagyis szárított lime)

só, frissen őrölt bors

6 gerezd fokhagyma aprítva

1,25 dl (1/2 csésze/cup) malátaecet vagy borecet

 

A bárányhúst hideg vízzel, - ami ellepte - feltettem főni.A noomi-t kétszer átszúrtam hústűvel és a hús mellé tettem, és lassú tűzön elkezdtem felforralni a vizet, közben a húslevesnél is alkalmazott technikával leszedtem róla a keletkező habot.

habeet2.jpg

Amikor már nem jött több hab, és a víz lassan gyöngyözően forrt, beletettem egy teáskanál sót, egy jó nagy csavarásnyi borsot, a fokhagymát és a malátaecetet.

Lefedtem, és 3 órán keresztül hagytam főni a levében, amíg a leve besűrűsödött. Tálon pitával tálaltam.

habeet3.jpg

Higgyék el, tízszer finomabb, mint ahogy kinéz. Egyszerűsége ellenére nagyon ízletes étel. A szinte fűszernélkülisége fel sem tűnik az ecet, a noomi és a fokhagyma együttes ízvilága mellett. Helye van a Gasztrobakancslistánkon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr27782762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása