Shourba ads - egyiptomi vöröslencse leves
2015. október 01. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Shourba ads - egyiptomi vöröslencse leves

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy a napóra is Egyiptomi találmány, nézzük meg, hogyan készül az egyiptomi vöröslencse leves.

shourba.jpg

Már az étel neve is elgondolkodtat itt minket Közép-Európában, hiszen biztos hallottunk már csorbáról. Ugye a határainktól keletre hívják így a levest.

Ha egy kicsit tovább ereszkedünk délkeletre, a törökökhöz, ott már çorba-t találunk, de ugyanúgy a levest nevezik így. Ezután már talán teljesen nyilvánvaló, hogy a csorba elnevezés Egyiptomból ered és a törökök közvetítésével jutott el román szomszédainkhoz.

Kis nyelvészkedés után nézzük milyen hozzávalókra lesz szükség 6 személyre:

375 g (1 1/2 csésze/cup) vöröslencse

1,5 l (6 csésze/cup) csirkehúslé

1 reszelt hagyma

1 teáskanál őrölt római kömény

só, frissen őrölt bors

1 evőkanál citromlé

tálaláshoz:

pirított hagyma

citromcikkek

olívaolaj

A lencsét szitában folyó csapvíz alatt átmostam. A csirkealaplevet felforraltam és hozzáadtam a lencsét és a reszelt hagymát. Villanytűzhelyen 2-es fokozatra vettem, lefedtem és 1 órán keresztül lassan forraltam, közben nem kevertem meg.

Amikor a lencse már teljesen pürés állagú lett, botmixerrel nekiestem és krémlevessé turmixoltam. (Aki a hagyományos készítés híve, az passzírozhatja szitán.)

Hozzákevertem a római köményt, sóztam, borsoztam. (Aki szereti kicsit levesesebb állagúnak, adhat hozzá kis vizet) Belekevertem a citromlevet és ismét 2-es fokozaton összerottyantottam.

Forró tálkába szedtem, a tetejére pirított hagymát, olívaolajat öntöttem, mellé citromcikkeket adtam.

Értékelés: Közel nincs olyan finom, mint a török vöröslencse leves, ezért mivel a kategóriájában van jobb, ezért nem kerül fel a Gasztrobakancslistánkra.  

A recept forrása: Tess Mallos: The complete Middle Eastern cookbook

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr637875950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása