Ehetetlen tex-mex savanyúság
2016. október 03. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Ehetetlen tex-mex savanyúság

Lisa Fein, a texas-i honvággyal küszködő new york-i gasztroblogger és szakácskönyv szerző könyveit nagyon szeretem. Az igazán szemkápráztató kivitel mellett az egyik kedvenc regionális konyhámmal, a tex-mex-szel foglalkozik. Jó pár receptet elkészítettem már könyvéből, most jutottam el oda, hogy a savanyúságokat is kipróbáljam.

Az első volt Lisa Fein Blanche nagymamájának mustáros savanyúsága. Fein állítása szerint és a könyvben szereplő fotó által bizonyítottam, nagymamája jegyezte le a receptet egy kis fecnire, alig olvashatóan, pedig Blanche nagymama tanárnő volt.

Ha van egy kis eszem, nem készítem el a receptet, de azt gondolom, hogy a "gasztrobloggerségnek" nem az a lényege, hogy a legjobban sikerült ételeket szépen lefényképezzük és ezzel népszerűséget hajhásszunk, hanem be kell számolni a kudarcokról is, hiszen egy fiaskóban több a tanulság.

Szóval, már akkor elrettentem, amikor elolvastam a hozzávalókat. Először nyomdahibára gyanakodtam, de a könyvben lévő fotó a kézírásos cetlivel meggyőzött, hogy nem erről van szó. 

blanche2.jpg

Tehát a hozzávalók:

1/4 csésze (cup) cukor

1/4 csésze (cup) kóser só (vagy fele ennyi tengeri só)

1/4 csésze (cup) mustárpor

1/4 csésze (cup) őrölt fekete bors

9 dl ecet (!!!!!)

70 dkg uborka karikára vágva

1 literes befőttes üveg

blanche1.jpg

 

Víz sehol. A savanyúságunk leve tömény ecet!!! Emellett 1/4 csésze őrölt bors, az rengeteg!

Sterilizáljuk az üveget és a fedőt.. Ezt megtehetjük egy nagy fazékban, forró vízzel töltve, illetve megfelelő mosogatógéppel.

Egy nagy edényben kavarjuk össze a cukrot, a sót, a mustárport, a borsot az ecettel, és közepes lángon melegítsük addig, míg teljesen egynemű levet nem kapunk.

Az uborkaszeleteket tegyük a befőttesüvegbe, öntsük rá az ecetes levet, hogy az üveg tetejéig kb. fél centi maradjon. Mehet rá a fedő. Rakjuk hűtőbe.

Hűtőben kb. egy hét összeérésre van szüksége és egy hónapig áll el.

Kóstoló:  Ehetetlenül ecetes. Ha még ízlelőbimbóink megküzdenek is a töménytelen borssal, akkor a gyomrunk akad ki egy két uborkaszelet után az ecettől.

Elnézést, hogy felszólító módban írtam a receptet, de szerintem ne készítse el senki, mert tényleg ehetetlen. Nem tudom elképzelni, hogy Fein ezt elkészítette és megkóstolta volna. Mindenesetre írtam neki, kíváncsi leszek, lesz-e válasz, és ha igen, akkor mi.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr1311762219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása