Tashreeb dijaj - sült csirke iraki módra
2015. augusztus 27. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Tashreeb dijaj - sült csirke iraki módra

Miután megtudtuk Kultúrbakancslistánkról, hogy a gonosz fogalma először Mezopotámiában jelent meg 7000 éve, nézzük meg, hogyan készítik arrafelé a sült csirkét.

dijaj1.jpg

Hozzávalók 6 személyre:

1 csirke (kb. 1,7 kilós)

1 citrom

só, bors

2 evőkanál derített vaj vagy olaj

1 fej fokhagyma hámozatlanul

egy adag timman vagy timman z'affaran 

A csirkét megmostam és papírtörlővel szárazra töröltem. A citromot négyfelé vágtam, és két cikkellyel jól bedörzsöltem a csirke a külsejét, a belsejét pedig sóval, borssal, majd a külsejét is megszórtam.

30 percre félre tettem, hogy a csirke beszívja az ízesítőket.

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

Most egy nehezebb művelet következett. A fokhagymát megpucoltam úgy, hogy egyben maradjon a fej és csak a külső rétegeket távolítottam el.

A derített vajat egy serpenyőben felforrósítottam és a csirke minden oldalát megpirítottam.

Egy mázas tálba 2,5 dl (1 csésze/cup) vizet öntöttem, belefacsartam a citrom másik felét, beleraktam a fokhagymát és a csirkét.

dijaj2.jpg

2 órára bekerült a sütőbe, fél óránként megfordítottam.

2 óra után kivettem a csirkét. A fokhagymát kidobtam, az összegyűlt levet pedig egy serpenyőben felére beforraltam.

A csirkét egy nagy tálalótálra tettem, meglocsoltam a húslével és körberaktam timman-nal.

dijaj3.jpg

Nem túl szimpatikus

Vélemény: Hááát. Natúr sült csirke kategóriában biztos, hogy lesz ennél sokkal jobb. A csirke nem sült meg az én ízlésemnek megfelelő módon. Semmiképp nem Gasztrobakancslistás étel. Még 976 kiadó hely van.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr357737926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása