Egyiptomi tahini saláta
2015. szeptember 22. írta: senkisemszámítaspanyolinkvizícióra

Egyiptomi tahini saláta

Miután Kultúrbakancslistánkról megtudtuk, hogy a mennyben és pokolban először az ókori Egyiptomban hittek, nézzük meg, hogy készül egy jellegzetes egyiptomi mazza.

A tahini saláta alapja természetesen a tahini.

Ehhez kell 1/2 csésze/cup szezámmag. A szezámmagot egy teflonos serpenyőben legalacsonyabb fokozaton megpirítottam, nagyon ügyelve arra, hogy barnulni még ne kezdjenek a szemek, mert pillanatok alatt megkeserednek.

Amikor ezzel megvoltam, a botmixer hosszúkás műanyag poharába öntöttem, majd két evőkanál olívaolajat öntöttem rá, és elkezdtem pépesíteni. Óvatosan még annyi olajat öntöttem hozzá, hogy krémes állagot kaptam.

Tahini kész volt.

tahinisalata.jpg

Lássuk, hogy mi kell még a tahini salátánkhoz:

2 gerezd fokhagyma

1/2 teáskanál só

1 evőkanál ecet

1 citrom leve

1/2 teáskanál római kömény

1 csokor petrezselyemzöld

Mozsárban a fokhagymát a sóval összezúztam. Keverőtálban a tahinit villával egy kicsit felvertem. Hozzáadtam a sós fokhagymát, meg az ecetet. Villával tovább kevertem. Lassan adagolva beleöntöttem a citrom levét, közben a villával tovább habosítottam. 

Ezek után már csak az aprított petrezselymet és a római köményt kellett hozzáadni, és jól elkeverni.

Fogyasztásig lefedve hűtőben tároljuk, hogy jól összeérjenek az ízek.

Mazzaként pitával mártogatva fogyaszthatjuk, illetve mártogatósként más ételek mellé szolgálhatjuk fel

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr97806854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása